torsdag 19 januari 2012

Ny Incar- / outcarkamera

På juldagen var jag och skaffade mig en ny kamera som ska användas till mina Incar- och Outcarfilmer.
Valet föll på en GoPro HD Hero 2 Motorsport. Det är en av de mest populära kamerorna som de flesta extremsportare använder och även mycket rallyfolk. I Motorsportpaketet tillhör det en stor sugpropp som man kan ha på framskärmen, bakskärmen, taket eller vart man vill. fick även med 5 olika klisterfästen som man kan sätta runt om i och på bilen samt två ledade fästen som man monterar mellan kameran och klisterfästet för att få andra vinklar. Kameran som är en väldigt liten variant sitter inne i ett helt vattentätt plastskal. Går att använda kameran överallt. Kalla miljöer, vatten, snö, värme och sand! Den filmar full HD i 1080p med vidvinkel så det blir skitbra bild. Ljudupptagningen däremot blir som den blir i det vattentäta skyddet, men för incar så finns ett såkallat "skelletonskal" där man får klockrent ljud. Finns även ingång för mikrofon, hdmi, usb osv. 
Kostnad för den är ca. 3500 kr. Men enligt mig var det helt klart värt det för jag är jättenöjd med min, ska bara lära mig redigera filmerna på ett vettigt sätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar