måndag 8 september 2014

East Sweden Rally & ny bil

Förra veckan var hektisk, på tisdagen var pappa och jag utanför Eksjö och hämtade en ny rallybil. En 940 voc som vi hade kollat på under lördagen. På hemvägen ställde vi av bilen hos Masken på Gamleby däck & motorcentrum. Han gick genom bilen och bytte kamrem osv på onsdagen och sen hämtade vi hem den för att montera elfläkt och elhiss på kartläsardörren. Vi var lagom klara med bilen till fredag förmiddag och när jag provkörde så gick stödlagret sönder, så det blev att slänga sig i bilen och skaffa ett nytt sådant. 

Vi körde in bilen till serviceplatsen utanför Saab Arena Fd. Cloetta Center för att på lördagen åka Östgötadelen i SM-deltävlingen East Sweden Rally. En klass för 2wd innehållande för både standardbilar och trimmade. 

Började tävlingen lugnt, kände på bilen och ökade sedan successivt. En efter en ramlade bort ur listan pga avåkningar och andra tekniska bekymmer, även jag var nära då jag körde punkering efter cirka halva sista sträckan. Åkte säkert 1 mil på punkering och var nära kanten några gånger. När vi väl kommer in till slutmål med en krokig fälg, missat att fälgen jag hade som reservhjul hade snett offset, får vi hanka oss upp på målrampen som 3a i klassen. Mäktigt första tävlingen i ny bil och i en såpass stor tävling.

För mycker att skriva om varje SS då det var 7 stycken, men väldigt fina och roliga vägar som passade mig väldigt bra och kanon att testa nya bilen och noter på. Vi hade riktigt roligt, både på SS och på transporterna där emellan. Tack Robin för kanonläsning.

Film från SS 6

/ Samuel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar