söndag 24 augusti 2014

Gruvrundan

Igår var vi i Åtvidaberg och åkte Gruvrundan. Tävlingen ingick i Bilsportcupen och var liksom Viks8an onotad. Tillbaka i högerstolen var även Robin som var på andra äventyr de andra tävlingarna. Vi hade startnummer 83 och gick ut sist i klassen och sent över lag i startfältet.

När vi stod på servicen och väntade på att få starta så regnade det något fruktansvärt men när vi kom iväg till första sträckan så gav det sig och vi behövde inte åka i regn på hela dagen, dock var det väldigt halt bitvis.

Åtvidaberg bjöd på fina vägar, förutom en bit på 2an som var väldigt dålig, mycket pga regnet. Annars en bra tävling, och jag hade en bra känsla efter sista ss. Tyvärr ändrades det när jag såg att jag var stensist i klassen, men när det visade sig att det var minutfel på ss3 och jag fått 50 sekunders felaktigt tidstillägg som togs bort så blev jag ändå 3a, så får vara nöjda. Utan nedvinkningen på ss3 så hade det varit riktigt tight om 2a platsen, så det var synd.

Nu laddar vi om för att åka SM i Linköping den 6/9. Eller vi ska åka i östgötaklassen som bara åker lördagens sträckor, fast ihop med trimmat 2wd. Blir ett fint tillfälle att träna noter och få mycket ss-mil i kroppen inför resten av hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar